IkonyKiedy piszesz kod IntelliSence wyświetla ci dostępne klasy, metody i tak dalej. Dzięki tym ikonkom wiemy co jest czym w tym menu. Dodałem prostą tabelkę objaśniającą.
Byłem zbyt leniwy więc skorzystałem z opisu z Wikipedii czyniąc ten wpis o wiele lepszym..
Ikona | Co to jest | Opis z Wikipedii |
Klasa | Klasa jest częściową lub całkowitą definicją dla obiektów. Definicja obejmuje dopuszczalny stan obiektów oraz ich zachowania. Obiekt, który został stworzony na podstawie danej klasy nazywany jest jej instancją. Klasy mogą być typami języka programowania - przykładowo, instancja klasy Owoc będzie mieć typ Owoc. | |
Struktura | Struktura lub rekord - to złożony typ danych występujący w wielu językach programowania, grupujący logicznie powiązane ze sobą dane różnego typu w jednym obszarze pamięci. Składowe struktury - pola - są etykietowane, tj. mają swoje unikatowe nazwy; poprzez podanie nazwy otrzymuje się dostęp do danego pola. Struktury są powszechnie stosowane w programowaniu, pozwalają bowiem w przejrzysty sposób opisywać złożone obiekty. Przykładem struktury może być informacja o książce: imię i nazwisko autora (typ łańcuchowy), tytuł (typ łańcuchowy), rok wydania (liczba całkowita), liczba stron (liczba całkowita), nazwa wydawnictwa, numer ISBN itp. | |
Enum | Typ wyliczeniowy - w językach programowania rodzaj typu danych zawierający listę wartości, jakie może przyjmować zmienna tego typu. | |
Interface | W programowaniu obiektowym interfejs jest abstrakcyjną reprezentacją klasy. Interfejs umożliwia korzystanie z danej klasy, niezależnie od faktycznej implementacji. Interfejs pozwala na hermetyzację obiektów, utworzonych na podstawie klasy zawierające definicję (implementację) wspólnego interfejsu. | |
Delegata | Delegaty w języku C# wywodzą się ze wskaźników do funkcji używanych w językach C/C++. Jednak niedoskonałością wskaźników jest to, iż nie gwarantują bezpiecznego zwracania typów danych, jak i liczby podawanych parametrów (oraz ich typów). .NET Framework stworzył dla programistów bardzo podobny mechanizm, który zyskał dodatkową funkcjonalność. W efekcie delegaty dbają o bezpieczeństwo typów zwracanych obiektów i metod, na które wskazują. Te nowe typy danych zawierają trzy ważne informacje:
| |
Metoda | Metoda - w programowaniu obiektowym jest to funkcja składowa klasy, której zadaniem jest działanie na rzecz określonych elementów danej klasy lub klas z nią spokrewnionych (zob. też dziedziczenie). | |
Metoda rozszerzeniowa | Więcej o tym w tym moim wpisie . | |
Przestrzeń nazw | Przestrzeń nazw (ang. namespace) – abstrakcyjne uniwersum, którego elementami mogą być nazwy, terminy techniczne lub słowa. W obrębie dowolnej przestrzeni nazw każda nazwa musi być niepowtarzalna. Przestrzeń nazw jest kontekstem, w którym słowo może być jednoznacznie przypisane do reprezentowanego przez nie pojęcia ze świata rzeczywistego. | |
Zdarzenie | Zdarzenia generowane są na przykład podczas poruszania myszką, kończenia otwierania dokumentu lub naciśnięcia klawisza na klawiaturze. |
Próbowałem szukać tych ikon w dll-kach, ale są one dobrze ukryte. Za pomocą IconFx znalazłem tylko ikonki projektowe.
Ikonki te jednak można znaleźć w folderze :
***\Visual Studio 2010\Common7\VS2010ImageLibrary\1033\VS2010ImageLibrary.zip\
Są one jednak zapisane w formacie png w różnych rozmiarach na jednym obrazku. Co dla tego wpisu było bezużyteczne.
Inne pomocne źródła, co do tych ikon: