Specjalny znak “#” nie może być zakodowany w adresie url. Jak więc zmaksymalizować SEO pod tym kontekstem.
Co zrobić, gdy człowiek zdaje sobie sprawę ,że słowa kluczowe jak“C#” “C++” "i “C” dla Google mogą reprezentować ten sam kontekst.
Oczywiście nie chciałbym by ktoś szukający informacji o polimorfizmie w C++ znalazł taką informację u mnie ,ale pod kontekstem języka programowania C#. Brew pozorom ,ale na dłuższą metę blog traci na tym.
Kontekst szukanej informacji stał się ostatnim najważniejszym czynnikiem SEO.
Gdzie leży problem?
Oto link do kategorii C# na moim blogu.
http://www.cezarywalenciuk.pl/category/c.aspx
A oto link do tagu “C++”.
http://www.cezarywalenciuk.pl/?tag=/C%2b%2b
Jak widać mój blog za mnie zadecydował o usunięciu specjalnego znaku w C#. Natomiast C++ został zakodowany (hexadecimal) . Prawdopodobnie dlatego ,że wyrażenie C już jest zajęte przez C#. Teraz pytanie, jak taka prosta sprawa oddziałuje na SEO.
Ten problem nie jest aż tak drastycznych . Od czasu do czasu ktoś szuka zagadanie C++ i trafia na mojego bloga ,ale te przypadki mogę policzyć na dłoni.
Okej ,ale jak mogę rozwiązać ten problem. Oto lista opcji rozwiązania problemu ze słowem kluczowym “C#”.
- csharp
- c sharp
- c%23 (hexadecimal code)
- dla google ok ,ale dla człowieka nie koniecznie. Człowiek też jest czynnikiem SEO.
- Bez użycia # więc Google zwróci wyniki “C”
Patrząc na inne blogi i serwisy powinien zmienić nazwę kategorii i tagów C# na “csharp”. Nie mam tutaj specjalnych znaków więc link jest czytelny. Z drugiej strony roboty Google i być może ludzie nie pomylą zawartość językowych C# z C++ lub C.
Dlatego, jeśli szukasz jakichś informacji o C# warto także spróbować wpisać w Google słownie języki programowania bez specjalny znaków jak np.“c-sharp” “c plus plus”. Osobiście jednak tego nie polecam, gdyż w takim wypadku nie trafisz także na blogi używające wyrażania “C#”, chociażby w tytułach artykułów.