Szybki trening JavaScript

TreningNr.1 Przyznaj się, na ile znasz JavaScript? Wiele programistów jest niedzielnymi programistami JavaScript. Coś trzeba było zrobić? Nie ma problemu. Metodą prób i błędów i przy pomocy Googli napiszę wystarczający działający kod JavaScript.

Nie ma w tym nic wstydliwego, że język JavaScript nie jest twoją główną smykałką. Dziś w roku 202X jednak trzeba coś z tym zrobić. 

Pomyśl też o tych sytuacjach, gdy szukasz prostych rozwiązania pod czysty JavaScript, a wyskakują Ci rozwiązania pod jQuery.

SłownikiNr.3 Czy wiesz, że tablica nie jest jedyną kolekcją w JavaScript. Poza tym sama tablica oferuje dużo metod pomocniczych i nie musisz pisać swoich.

Dzisiaj spojrzymy na to wszystko. W końcu to trening JavaScript.

Wraz specyfikacja EcmaScript 6 i dalej pojawiło się mnóstwo dodatkowych funkcji dla tablic. Zacznijmy od problemu, który możesz przypadkiem popełnić. Tworzymy niby tablice i umieszczamy w niej wartość 200.000. Programista może założyć, że jest to wartość, która idzie do tablicy. Co jednak pojawi się w konsoli.

SymbolNr.4Pogadajmy o symbolach, które są od ES6. Nie było ich wcześniej w tym języku programowania. Co pierwszy raz o nich słyszysz.  Nie ma problemu. Po to jest w końcu ten szybki trening JavaScript. Symbol spełnia parę zadań w JavaScript.

Jednym z nich jest wygenerowanie unikatowego identyfikatora. 

Sztuczna polega na tym, że TY nigdy nie wiemy, jak dokładnie wygląda ten identyfikator i nie masz do niego dostępu. 

Nie masz żadnej możliwości inspekcji, aby zobaczyć, czym ten identyfikator jest. Wiem, że będzie on unikatowy. Utwórzmy, więc ten symbol korzystając z funkcji symbol.

Jak widzisz, aby go utworzyć, muszę podać jakiś napis. Ten napis jest użyty tylko do celów debugowania.

Co się teraz stanie? Utworzy się nowy symbol z unikatowym ID w silniku JavaScript i przypiszemy ten identyfikator do naszej zmiennej.

Sprawdźmy jakiego typu jest nasz symbol.

Wszystkie Kategorie