StartCzęść NR.1Visual C# jest to obiektowo zorientowany język programowania, który na pewno jest też najpotężniejszym arsenałem dostępnym pod flagą technologiczną Microsoft. C# pełni ważną rolę w platformie .NET ,gdyż język ten, częściowo dla niej powstał.


Jeśli znasz język taki jak Java znajdziesz tutaj duże podobieństwa w składni, które nawet nie jest przypadkowe.

MetodyCzęść NR.4W poprzednim wpisie pokazałem jak łatwo i szybko napisać prostą aplikacje graficzną.
Metoda C#
Jednak jak podkreśliłem w poprzednim wpisie, znajomość operacji arytmetycznych to za mało do budowania nawet takich małych programików.

Dzisiaj pokażę jak tworzyć własne metody. Jest to jeden z najprostszych trików do podzielenia kodu na mniejsze części, tak by stał się on bardziej czytelny.

WarunkiCzęść NR.5Programy służą do rozwiązywania złożonych problemów. W tym celu program nie może działać liniowo. Niczym gra Visual Novel, w której w zależności od podjętej przez nas decyzji na ekranie komputera oglądamy inny tekst.

Myślę ,że jest to najlepszy przykład. W takiej grze istnieją proste zmienne bądź liczniki punktów, które decydują o tym co później się wydarzy.

Potem za pomocą twierdzeń decyzyjnych zawartych w programie zmienne przekierowują nas do odpowiednich scen w grze.

Na tym przykładzie przedstawionym na ilustracji postać w garniturze o imieniu “Enomoto” pyta, czy słyszałem o kwantowej teleportacji? . Jeśli odpowiem “tak” to zostanie pominięta cała scena (jak nie rozdział) tłumacząca co to jest kwantowa teleportacja.
Twierdzenia decyzjne
Mam nadzieje ,że przykład spodobał się . Każdy program działa w zależności od decyzji użytkownika. Nasz poprzedni przykład aplikacji WPF obliczał wynik w zależności od wciśniętego przycisku ,ale ile musielibyśmy mieć przycisków do każdej operacji matematycznej. Tymczasem każdy wie ,że w kalkulatorze jest jeden przycisk “równa się", który wszystko zatwierdza .

Jednym słowem by nie powielać kodu musimy po prostu poinformować program ,że w danym przypadku musi wykonać inną operację.

To byłoby tyle, jeśli chodzi o wstęp. Teraz pokażę jak można osiągnąć to w kodzie w C#.

MetodyCzęść NR.6time_paradoxPętle w programowaniu są powszechne gdyż wykonywanie jakiejś czynności X razy z innymi parametrami jest na porządku dziennym.

Oczywiście zmorą każdego początkującego programisty jest fakt ,że pętle muszą się kiedyś skończyć.

WyjątkiCzęść NR.7The-Hangover-2-Poster-01Nikt nie jest w stanie przewidzieć działań użytkownika. Gdy tworzymy program zwykle jesteśmy przygotowani na scenariusz absolutnie zgodny z zastosowaniem aplikacji ,jednak co się stanie jeśli w miejscu Y napiszę X.

Ten X nie ma żadnego zastosowania z punktu widzenia programu ,ale nie zmienia to faktu ,że powoduje on jego blokadę. Gdy w textboxie pobieramy liczby musimy być przygotowani na to ,że użytkownik nie podał wartości liczbowej. Gdy otwieramy w aplikacji plik graficzny musimy być przygotowani na to ,że użytkownik wybrał przez przypadek plik tekstowy i tak dalej.